Transparantie en duurzaamheid spelen een belangrijke rol in alles wat wij ondernemen. Dat resulteert in constante aandacht voor onderwerpen waar wij als organisatie het verschil kunnen maken.

Een transparante keten
In de digitale wereld is een transparante informatievoorziening een gegeven. Als online marktplaats voor foodprofessionals willen wij onze klanten 24 uur per dag, tot op detailniveau, inzicht geven in de productsamenstelling en herkomst. De connectie met ons moederbedrijf en onze vele zusters in het buitenland stelt ons in staat nog dichter bij de bron in te kopen. Dit helpt ons in ons streven om een volledig transparante voedselketen te realiseren.

Lees meer over onze visie op transparantie

Reductie van CO2-uitstoot

Doordat klimaatverandering een steeds urgenter maatschappelijk probleem wordt, is een groot deel van onze duurzaamheidsinspanningen gericht op het reduceren van onze CO2-uitstoot: we dromen ervan als organisatie CO2-neutraal te worden. Met 350 vrachtwagens in ons beheer hebben we hier een grote verantwoordelijkheid in.

Minder verspillen
Ieder jaar wordt er in foodservice voor miljarden aan voedsel weggegooid. Een deel daarvan is onvermijdelijk, maar het overgrote deel kan worden beperkt. Daarom richten wij onze pijlen op het terugdringen van voedselverspilling en helpen we onze klanten daar ook bij. In samenwerking met The Foodprofessor ontwikkelden wij een scan om derving in kaart te brengen én aan te pakken.

Lees meer over de food & waste scan

Certificering

Om de prestaties op het gebied van milieu te kunnen beheersen en verbeteren werkt Bidfood met een kwaliteitsmanagementsysteem voor milieubeheer volgens de ISO 14001 norm. Momenteel beschikken wij over certificering volgens de actuele ISO 14001:2015 norm.

Over onze MVO-prestaties rapporteren we jaarlijks in een duurzaamheidsverslag.